משקפיים ועדשות מגע

כן! גם לנו יש חנות משקפיים ועדשות מגע. מכיוון שלקוחותינו שמשפרים את הראייה בשיטה טבעית, נדרשים להחליף בתדירות גבוהה משקפיים במספר נמוך, עד שנגמלים לגמרי מהמשקפים. אצלנו המשקפיים משולב בתהליך הטיפול בחיזוק הראייה והבראת העין. כי ללא משקפיים, העין מתאמצת יותר ואת זה אנו מונעים בינתיים על ידי המשקפיים. לכן, חשוב לנו לתת לכם משקפיים ועדשות של פירמות מובילות בעולם. ובמחירים זולים ביחס לחנויות שמתפרנסות ממשקפיים..

משקפיים ועדשות מגע זה כלי עזר שעוזר לאדם להתמודד עם בעיות קוצר ראיה, רוחק ראיה, ואסטיגמטיזם. 

אנשים למדמו להשתמש בעדשות קעורות (-) בשביל לפצות על קוצר ראייה. המונך המקצועי נוסף לקוצר ראייה הוא מיאופיה (אליפטיות) מתי שעין "נתקעת" בצורה אליפטית ולא מסוגלת לחזור למבה האגול שאז מיקוד הראייה נבנה לפני הרשתית שגורם לתשתוש התמונה. נעשה את זה בעיקר משימוש ממושך בראייה מקרוב. 

המצאת המשקפיים ככלי עזר לתיקון רוחק ראייה על ידי עדשות קמורות (+) נתגלה כבר במאה ה13באיטליה. משקפי פלוס צריכים מתי תמונה מדויקת נבנת מאחורי הרשתית, בשביל לשנות את המיקוד הראייה קרוב יותר לעדשה. צורך במשקפי פלוס מצויה בעיקר בגיל הזהב מעל גיל 40, 50 בגלי מתי ששרירי העיניים נחלשות בעקבות כך אין מאבדת את היכולת אקומודציה – שינוי מיקוד בשביל התאמה של עין לראייה במרחקים שונות. במקרים נדירים יותר צורך במשקי + יש גם לילדים וצעירים. 

פרמטר נוסף שמקלקל את הראייה הוא עיבוד מבנה סימטרי של קרנית, עדשה או רשתית. ברוב המקרים  הרגילים הסיבה לכך זה שבנוסף האליפטיות העין בגלל האי איזון בין שרירי העיניים מאבדת את הצורה הסימטרי שלה ואזור האחורי של העין נהייה קצת בלחסון וזה גורם לכפילות בראייה (אסטיגמטיזם). גם לבעייה הזאת מצו פיצוי על ידי הוספת צילינדר בעדשה עם זווית זמפצה על הזווית הנגדית של אי סימטריות של העין. במקשם של המשקפיים הוא קרואי – צילינדר (בקיצור – CLY)

מונכים בהם משתמשים בשביל המרשם למשקפיים: 

  R או RE –  עין ימין

  L או LE – עין שמאל

   RLE שתי העיניים

DV: ראייה לרחוק 

VP: ראייה לקרוב 

ADD: תוספת מספר + לראייה מקרוב במשקפי מולטיפוקל וביפוקל 

SPH: עוצמה (מספר) 

IV: ראייה בטווח בינוני – בשביל משקפי מולטיפוקל עם שטח בעדשה לתווך בינונה (מחשב למשל) 

CLY: צילינדר 

PLANO | PLAN = 0 – ללא מספר 

בבעיית קוצר ראייה (-) עדשה קעורה מרחיקה את קרני האור המרכיבים את התמונה על רשתית העין  על מנת שתתקבל תמונה ברורה. ברוחק ראייה (+) משתשמים בעדשהקמורה שמגדילה את העצמים ומקצרת את קרני האור שיגיעו על הרשתית וממנה למוח שמעבד את הנתונים לתמונה ברורה.

בעדשות מגע הטיפול הוא על ידי ששמים את העדשה על הקרנית ממש. יש צורך בסביבה סטרילית בעת המגע עם העדשות ולכן מצוי מאוד זיהומים ועיניים דומעות בעקבות השימוש בעדשות מגע.

לקלקול ראייה מרחוק יש כמה סיבות:

1. הסיבה העקרית לקלקול הראייה מרחוק – זה שימוש לא נכון בעיניים בעקבות שימוש ממשוך עם העיניים מקרוב. אז שרירי העיניים מתקצרות העיניים מאבדות את גמישותן ולא מסגולים לשנות את מבנה העין בהתאם לצורך בראייה למרחקים שונים. תהליך זה נקרא קומודציה. עקב כך העין נשארת אליפטית ואינה מסוגלת לחזור למבנה עגול. 

2. שבגלל בעיות בריאות לא מגיע אספקה סדירה של דם לעיניים

3. בעקבות לחץ נפשי

4. חוסר שינה


סיבות לקלקול הראייה מקרוב: 

הראייה מקרוב ברוב המקרים מתקלקלת בגיל המבוגר יותר, מגיל 40 ומעלה. הסיבה לכך שרירי העיניים נחלשות ואז אין כוח לשרירי העיניים לשנות את המבנה של עין לאליפטי בשביל להזיז את הרשתית למרחק גדול יותר. איפה שנמצאת תמונה מדויקת כאשר שמסתכלים מקרוב. 

במספרים קטנים (עד 3-) המגבלות קלות יחסית. ככל שהמספר גדל, גם המוגבלות והתלות במשקפיים לאורך כל היום, הולכת וגדלה.

פעולות כמו קריאת ספר, נהיגה, פעילות ספורטיבית, שחייה ועוד..לא נוח לבצע אותם עם משקפיים. מה עוד שהמשקפיים ככלי עזר חיצוני מתלכלך לעיתים קרובות ופוגם בראייה.

אצל נשים ישנה בעייה של אסתטיקה והתמודדות עם איפור וכדומה. ישנם עבודות או תחומי עיסוק שלא מקבלים חובשי משקפיים, כמו קורס טייס, לוחמים ביחידות קרביות ועוד.

אם לא מטפלים בבעיה, הראייה תידרדר ותיחלש ויתכן שזה יגיע למחלות עיניים כמו גלאוקומה, קטרקט, מחלות רשתית ואחרות. בנוסף זה יכול להשפיע על בריאות הגוף באופן כללי, להחליש מצב פסיכוסומטי. 

הולכים לרופא עיניים שבדרך כלל מפנה לאופטומטריסט. תפקידו להתאים מספר נכון בעדשות המשקפיים. ישנם פרמטרים של מדידות שהוא חייב לבצע על מנת שהמשקפיים יהיו יתנו פתרון שהעיניים לא יתאמצו מידי. מי שאינו מומחה יכול על ידי מספר שגוי במשקפיים להרוס יותר את העיניים.

הבעיה שהבעיה לא נפתרה. אלא, נדחקה. כמו לשים קביים על רגל שבורה. יש צורך מידי תקופה לבצע בדיקות שהעיניים לא מתאמצות מידי והמספר במשקפיים עדיין נכון. לעיתים, מגיעים למספרים גבוהים מאוד (במיוחד בקוצר ראייה ואז מחשש לנזק בלתי הפיך בעין, מפנים לניתוח לייזר להסרת משקפיים. שזו פעולה פולשנית ובלתי הפיכה לעין.

מידע בנושא משקפיים ועדשות מגע

סיפורי הצלחות של לקוחות

קבלו חינם! 3 תרגילים לשיפור הראייה

השאירו פרטים והתרגילים בדרך אליכם..

דילוג לתוכן