הסרת משקפיים בלייזר

האם גם אתם חושבים לבצע ניתוח לייזר בעיניים להסרת משקפיים?

ברור שזו החלטה מאוד חשובה וקריטית עבורכם. בדף זה נתאר לכם במילים פשוטות על התהליך.

נפרט לכם סיכויים מול סיכונים. נצרף סרטונים ועדויות של מטופלים שעברו את התהליך.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל החלטה שתבחרו. בין אם בחרתם לוותר על התהליך ולעבור טיפול טבעי להסרת משקפיים או לבצע את הניתוח.

הניתוח הומצא כפתרון בעיקר לסובלים מקוצר ראייה (-). במקום לטפל בבעייה שגרמה לקוצר ראייהניתוח לייזר להסרת משקפיים – זו פעולה פולשנית בעין שבמהלכה מסירים שכבה מעובי הקרנית (יש כמה שיטות ניתוח שנפרט להלן). באופן כזה קרני האור החודרים לעין פוגעים ברשתית ולא לפני הרשתית (מה שגורם לראייה מטושטשת). הניתוח לייזר, זה בעצם טריק רפואי שנועד לראות חד וברור ללא תלות במשקפיים.

רוב אלו הפונים לניתוח לייזר להסרת משקפיים, אלו מטופלים הסובלים מקוצר ראייה (-) ונעזרים במשקפיים במספר גבוה. הקושי והמוגבלות היומיומית בגלל המשקפיים מניע אותם לבצע את הניתוח על יתרונותיו וחסרונותיו כפי שנפרט בהמשך..

יש כמה שיטות לניתוח לייזר. אציין את  שני סוגי הניתוחים הנפוצים ביותר: PRK , LASIK

בשיטת PRK  מסירים מהשכבה החיצונית של הקרנית באמצעות אידוי בלייזר.  לאחר הניתוח המטופל ישתמש בעדשות מגע מיוחדת להאצת החלמת העין. 

בשיטת LASIK  (לאסיק) – בשיטה זו מסירים את השכבה העליונה של הקרנית (כמו קליפה) ואז עם הלייזר מאיידים שכבה של קרנית כמו בניתוח PRK  ואז מחזירים את קליפת הקרנית למקומה. בניתוח הזה תהליכי ההחלמה מהירים יותר. בניתוח זה גם יכולים להסיר שכבה עבה יותר מהקרנית. לכן, לבעלי קרנית דקה או עם מספר גבוה, אין אפשרות לבצע את הניתוח הזה.

משך זמן הניתוח בכל עין הוא 1-2 דקות לכל עין.

כמה עובי מהקרנית מסירים בניתוח? זה תלוי בכל מטופל. באופן כללי, ככל שהמספר במשקפיים והצילינדר גבוה יותר, גם יהיה צורך להסיר שכבה עבה יותר.

יתרונות הטיפול בלייזר – 

פעולה מהירה ועם תוצאות מיידיות בשיפור הראייה והתלות במשקפיים.

וכמובן, אין צורך בשינוי אורח החיים והשימוש בעין (מה שגרם לבעיה..)

וכעת נעבור לחסרונות –

הניתוח לא פותר את הבעיה. אלא מתעלם ממנה.

עקב כך השימוש במשקפיים יחזור בבוא היום. ואז המשקפיים יהיו מיוחדות ויקרות יותר.

טיפ! בעבר האופטומטריסטים חששו מאבדן הפרנסה בגלל ניתוחי הלייזר. כיום הם אוהבים מאוד כל מטופל כזה.. בגלל שהוא הופך להיות לקוח יוקרתי אצלם..

תחושת יובש בעיניים. לחלק מהטופלים זה עובר לגמרי ולאחרים זה לכל החיים והם נאלצים להשתמש בטיפות עיניים קבוע.

העין פגיעה יותר. בגלל שהקרנית כעת דקה יוותר והיא אמורה להגן על העיניים ממכות באזור העיניים.

למטופלים שהיה להם מספר גבוה, בגלל שהניתוח לא טיפל בבעייה, אלא עקף אותה. לכן, יש סיכון גבוה לנזקים בלתי הפיכים בעין. כמו קרע או התנתקות הרשתית. כי העין אליפטית ומתוחה מאוד.

חלק מהמטופלים אמנם ללא משקפיים (-) אבל בשלב מסויים יצטרכו לעבור למשקפי (+).

 

בדרך כלל לאחר הניתוח סובלים מיובש בעיניים. לעיתים זה רק בתקופה הראשונה לאחר הניתוח. אבל, חלק מהמטופלים סובלים מהיובש בעיניים לכל חייהם. הם נאלצים להשתמש בטיפות עיניים כל הזמן.

סינוורים במיוחד בלילה. רואים הילה סביב מנורות. מכיוון שהניתוח פוגע במבנה המולקולרי השקוף של העין ויש ליכלוכים קטנים בקרנית כתוצאה מהניתוח. ממש כמו ליכלוך על שמשת הרכב. ביום הוא לא מפריע, אבל, בלילה הליכלוך מפריע מאוד..

רגישות לאור השמש. בתקופה הראשונה כולם מחוייבים לשמור על עצמם מאור השמש ולכן מרכיבים משקפי שמש מיוחדות. חלק מהמטופלים יסבלו מרגישות לכל חייהם וייאלצו תמיד להגן על עיניהם מהשמש.

היווצרות מחלת קרטוקונוס – העין מאבדת את צורתה הכיפתית ומקבלת צורת קונוס. זה גורם ליובש בעיניים, למספר גבוה יותר ועם צילינדר גבוה. זה מחייב משקפיים מיוחדות ויקרות. זה מתלווה לכאבי עיניים שמפריעות לתפקוד היומיומי. הטיפול בקרטוקונוס יקר מאוד (פרטים בקישור)

רוב מכוני הרפואה לטיפול בעיניים ממליצים לכל מי שמעוניין להסיר משקפיים לתמיד, במיוחד לסובלים ממשקפיים עם מספר גבוה וצילינדר. במיוחד לקוצר ראייה, אבל גם לרוחק ראייה. כמובן שיש בדיקת התאמה לניתוח ולא כל אחד יכול לעבור את הניתוח. אבל, הם מעודדים לבצע את הניתוח.

אנו במכון מלינסקי מודעים לבעייתיות של הטיפול בניתוח, שאינו מטפל בשורש הבעיה וגם מתמודדים עם ההשלכות של הניתוח, כאשר הרבה מאוד מטופלים במכון עברו ניתוח לייזר וכעת מנסים בדרכים טבעיות לתקן את הראייה ולשמר את מה שניתן להציל.

באופן כללי אנו ממליצים (לאחר בדיקה ואבחון) לאלו הסובלים מקרטוקונוס באופן חמור, לבצע ניתוח לייזר. או לסובלים מקטרקט. רק שבקטרקט הניתוח לייזר שונה.

אנחנו ממליצים ומציעים ליצור איתנו קשר ולקבל שיחת ייעוץ והתאמה לניתוח לייזר. אם תחליטו לבצע את הניתוח , אנו נמליץ ונפנה אתכם למכונים ומנתחים מומחים בתחום, על מנת שתקבלו את הטיפול הטוב והבטוח ביותר!

סיפורי הצלחות של לקוחות

הזמינו כעת שיחת ייעוץ והכוונה להסרת משקפיים בלייזר

במידה והחלטתם לבצע את הניתוח עם כל היתרונות והחסרונות שבו, אנו ממליצים לכם ליצור איתנו קשר ולהזמין שיחת ייעוץ והתאמה לקראת הניתוח. אנו נפנה אתכם למומחים בתחום, על מנת למזער נזקים ולהביא לשיפור באיכות החיים שלכם.

מידע בנושא הסרת משקפיים בלייזר

דילוג לתוכן